söndag 22 april 2012

Vecka 6

Har jag bara varit här i sex veckor!? Det känns ju helt sjukt. Det känns som att jag har varit här i flera år. Eller ja, ibland känns det som att jag bara varit här i en vecka.

Jag ska försöka lägga upp lite bilder, vi får se hur det går!

Det här är alltså den hemska backen som jag gick upp för varje morgon i en veckan innan jag insåg att jag kunde ta en annan väg så jag slapp backen. Nu har jag hittat ytterligare en annan väg så jag inte ens behöver gå speciellt mycket uppför på vägen hem! Jag bor i "dalen", så på båda sidor är det uppförsbacke. Mycket intressant. Jag brukar säga att jag bor i en dal på en kulle, if that makes sense.




De här bilderna är tagna på puben The Jolly Sailor i Bursledon. Det ligger cirka 5 minuter med tåg från Swanwick (tågstationen vid jobbet). Vi åkte dit en fredag efter jobbet för att folk på jobbet och Ria har verkligen tjatat om hur fint det är. Jag brukar ju bli besviken när folk har hajpat nåt, men det här stället är verkligen så fint som alla säger. Det är en supermysig pub med marint tema, precis vid vattnet. Bilden på båtarna är tagen från uteserveringen. Tyvärr var det lite för kyligt för att sitta ute när vi var där, men det var ändå helt fantastiskt! Maten var dock ganska ointressant och "dyr" (inom citationstecken då det inte alls är dyrt jämför med Sverige) men stället vägde upp det!

Sen kom Henke hit med världens finaste present:

Jag hade önskat mig att han skulle rita en geisha åt mig som jag kan sätta upp på väggen i mitt nya rum. Och det fick jag :) Den är så snygg!
Han hade även med sig massa kläder, te och den oumbärliga osthyveln som jag hade glömt.



 Vi åkte till Winchester och turistade lite i den forna huvudstaden. Ovan är det som ska ha varit kung Arturs runda bord där han satt och snackade skit med sina polare, riddarna. Nedan är rester av slottet som stod där för länge, länge sedan.
 På påskafton åkte vi till mitt älsklingsställe i England, Brighton.

 I Brighton mötte vi Elsa och sen kom Minna och Jolle hela vägen från Eskilstuna, via London ;)






På påskdagen myste vi i soffan hela dagen och åt choklad (den söta lilla kaninen som jag fick av Fi, landladyn) och tittade på Top Gear.



 Henke blev kär i katterna. Här med den rosa katten Chai. Tyvärr blev den gråa katten, Lola, sjuk och var tvungen att avlivas. Det var väldigt sorgligt. Men Chai är pigg i alla fall och kommer in i mitt rum mitt i natten om jag inte har stängt dörren ordentligt. Jag måste stålsätta mig för att sparka ur honom ur sängen, han växer på mig den rackaren!



Helgen efter påskhelgen inleddes med pubbesök på puben Osbourne View i Hill Head. Också det ett helt fantastiskt ställe. Precis vid vattnet med utsikt ända till Isle of Wight vid klart väder.

 Jag letade snäckor som vanligt!
 Vi promenerade längs stranden. Det var en helt underbar kväll, med risk för att låta galet flummig, precis vad min själ behövde! Det hade regnat hela dagen men på kvällen var det sol och fint. Jag älskar havet och blir så lugn och harmonisk ... Äsch ...
 På lördagen åkte jag till Swindon och hälsade på Karin, Nathan och hunden Mollie. Karin tog med mig på shoppingtur i Swindons outlet centre. Jag köpte nästan ett kilo choklad, smink från MAC och ett par butt sneakers för att få bort chokladen sen. (Butt sneakers är ett mycket bra uttryck som Tarja har myntat, alltså sådana gympaskor som ska träna benen och stjärten när man går.)

Hon är helt adorable! Trots att hon kräver konstant uppmärksamhet.

Så, det var en liten sammanfattning av vad som har hänt den senaste månaden. Det har även blivit mycket vin och EastEnders med Fi, lite odling och lite Zumba.

Jag är ju helt ovan vid att jobba på det här sättet (regelbundet 9–17-jobb) och känner mig mest som en zombie hela tiden. Är det så här det ska vara? Är det här att vara vuxen? Det är ju inte så kul som jag hade trott i så fall! Men men, jag kanske vänjer mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar